VÅR VISJON - Barna skal tenke tilbake på tiden i barnehagen med glede

Vi skal arbeide hardt, og på ulike måter, for at alle barna skal oppleve seg selv som en viktig lekekamerat i vårt fellesskap. «En god barndom varer livet ut.»

Kjernen i den gode barndom er å oppleve seg som en viktig del av et sosialt fellesskap (Kari Pape). Dette er noe vi har fokus på i vårt arbeid i barnehagen.

LEK OG VENNSKAP har stor betydning for barns utvikling og trivsel. Gjennom gjentakende lek med venner og med rike leketemaer, utvikler barna seg på alle områder med den beste motivasjonen. Med støtte fra lekekompetente ansatte og fordi lek i seg selv er det artigste barn kan holde på med, vil tiden i barnehagen være preget av glede.

Vi i Berg barnehage er også opptatt av et aktivt UTELIV som skal gi barna mange muligheter og gode opplevelser. En god motorisk utvikling skjer i utfordrende omgivelser. Gleden ved å være ute er en del av vår kulturarv, og bidrar også til gode lekestunder og vennskap.