Om barnehagen

Berg barnehage er en privat, foreldredrevet barnehage som ligger på Berg i Tromsø kommune, ca. ei mil sør for Tromsdalen. Barnehagen ligger i vakre omgivelser og er "Barnehagen midt i naturen". Uteliv er et viktig satsningsområde for oss, sammen med lek og vennskap.

Berg barnehage åpnet i 1988. I 2003/2004 ble lokalene til Berg skole pusset opp og tilpasset barnehagedrift. Barnehagen består av to bygg, ”Kvithuset” - et vakkert bygg som har vært skole i mer enn 70 år og "Rødstua" som ligger rett ved siden av.

Vi har kort vei til fjæra og skogen og vi utnytter naturen rundt barnehagen til allsidige aktiviteter med mye bevegelse og friluftsliv både sommer og vinter. Vi har lavvo med gulv og ovn i fjæra på Berg som vi bruker hyppig som turmål. Uteområdet vårt er godt utstyrt med blant annet permanent gapahuk, trelavvo og grillstue.

Verdiene våre er LEKEN, OMSORGSFULL og SAMHOLD.